دگرگونی‌های مشکوک در خورشید

0 1,235

زندگی انسان‌ها در کره خاکی به درخشش خورشید بستگی دارد و هرگونه دگرگونی در خورشید می‌تواند تهدیدی برای زندگی انسان‌ها باشد.
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند این امکان وجود دارد زمین با عصر یخبندان تازه‌ای مواجه شود، محققان با بررسی تصاویر دریافتی از خورشید اعلام کرده اند برای بازه زمانی طولانی در سال ۲۰۱۸ برسطح خورشید طوفان خاصی مشاهده نشده است و این مورد می‌تواند سبب کاهش دمای خورشید و به دنبال آن کره زمین شود.
با گذشت ۲۴۱ روز از سال میلادی جاری، برسطح خورشید توفان شدیدی ایجاد نشده است که این می‌تواند نشان دهنده کاهش انرژی خورشید باشد.
کاهش فعالیت خورشید بازه‌های زمانی خاصی دارد که معمولاً یازده سال به طول می‌انجامد و دراین بازه زمانی خورشید دارای کمترین میزان انرژی خواهد بود.
در زمان اوج فعالیت خورشید، بیشتر سطح خورشید از لکه‌هایی پوشانده می‌شود و درنتیجه آن طوفان‌های فراوان در سطح خورشید ایجاد می‌شود.
آخرین بار که خورشید دچار کاهش فعالیت شد، بر روی زمین دوره یخبندان و سرمای شدیدی ایجاد شد که به مدت ۷۰ سال دربازه زمانی (۱۶۴۵ تا ۱۷۱۵ میلادی) ادامه پیدا کرد که به نام دوره (Maunder Minimum) مشهور است.
درآن زمان کشور‌های آمریکای شمالی و اروپا به طور غیرعادی سرد و یخ زده شدند.
در طول آن دوره درجه حرارت درجهان به میزان یک و سه دهم درجه سلیسیوس کاهش پیدا کرد که منجربه کوتاه شدن فصل‌ها و درنهایت کمبود مواد غذایی درجهان شد.
کارشناسان تخمین می‌زنند در عصر یخبندان آینده حداقل به مدت سه دهه اهالی کره زمین دچار سرمای بیش از اندازه هوا شوند، البته کارشناسان اعلام کرده اند با توجه به وجود وسایل گرمایشی و فناوری‌های پیشرفته این سرما اثرگذاری زیادی بر سلامت انسان‌ها نخواهد داشت.
درطول بازه زمانی کاهش فعالیت خورشید، شدت تابش خورشیدی به میزان فراوانی کاهش پیدا می‌کند و به این ترتیب گرمای کمتری وارد اتمسفر کره زمین می‌شود.
کارشناسان اعتقاد دارند کاهش دمای کره زمین به دلیل کاهش فعالیت خورشید سبب می‌شود تا دمای کره زمین کمتر در اثر تولید گاز‌های گلخانه‌ای افزایش یابد و به زمین فرصتی برای زنده ماندن می‌دهد.

منبع پرشین خودرو