ناسا برای حل مشکلات سفر به مریخ مسابقه برگزار می‌کند

0 1,874

ناسا ترجیح می‌دهد فضانوردانی که به کره مریخ سفر می‌کنند، بتوانند مواد موردنیازشان را در همین سیاره تأمین کنند و از همین رو با چالش‌های مختلفی مواجه است. مدیران ناسا تصمیم گرفته‌اند برای غلبه بر یکی از این چالش‌ها مسابقه‌ای اختصاصی برگزار کنند.
چالش یادشده مربوط به یافتن شیوه‌هایی جدید برای تبدیل گاز دی‌اکسید کربن به موادی است که بر روی کره مریخ مؤثر باشند و بتوانند نیازهای مختلف فضانوردان را برطرف کنند.
تمرکز اصلی در این رقابت بر روی گلوکز است و گروه‌های شرکت‌کننده باید طرح‌هایی به‌منظور تبدیل دی‌اکسید کربن به این گاز ارائه دهند. از مجموع طرح‌های ارائه‌شده ۵طرح برگزیده خواهند شد و هر یک ۵۰هزار دلار جایزه دریافت خواهند کرد.
تیم‌های منتخب مذکور در مرحله دوم این رقابت شرکت می‌کنند و در این مرحله باید دستگاه‌های عملیاتی تولید کنند. برترین گروه که بهترین دستگاه را تولید کند، جایزه‌ای ۷۵۰هزار دلاری دریافت می‌کند.
علاقه‌مندان از هم‌اکنون تا ۲۴ژانویه سال۲۰۱۹ فرصت دارند برای شرکت در رقابت یادشده ثبت‌نام کنند و آخرین فرصت تحویل طرح‌ها ۲۸فوریه است. فرایند داوری از ۸مارس تا ۱۰آوریل انجام می‌شود و طرح برگزیده برای کمک به فضانوردانی که برای مدت طولانی در مریخ زندگی می‌کنند، به کار گرفته می‌شود.

منبع خبرگزاری فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10998
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها