جزئیات شهر مریخی اسپیس‌ایکس اعلام شد

0 512
بلندمرتبه‌ترین مهندسان شرکت فضایی اسپیس‌ایکس (Space X)  بر روی بزرگ‌ترین بلندپروازی ایلان ماسک، یعنی ساخت یک شهر در سیاره سرخ متمرکزشده‌اند و به‌تازگی جزئیات بیشتری از آن اعلام‌شده است.
ازآنجاکه ایلان ماسک (Elon Musk)، مؤسس و مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، سودای احداث یک شهر را در سیاره مریخ در سر دارد، تلاش مهندسان این شرکت برای تحقق این رؤیا ادامه دارد.
اخیراً اطلاعات بیشتری در مورد برخی از جزئیات پروژه به اشتراک گذاشته‌شده است. اینکه شکل کلی شهر و شرایط برای گروه اول از ساکنان که به سیاره سرخ فرستاده خواهند شد، چگونه خواهد بود.
این جزئیات در اجلاس بیست و یکمین سالروز تاسیس انجمن جهانی مریخ مطرح شد. این رویداد میزبان شرکت‌کنندگانی از زمینه‌های گوناگون از جمله مهندسان، سیاستگذاران دولتی، دانشمندان و فعالان صنعت هوافضا بود.
همین طور که به هدف بلندپروازانه اسپیس‌ایکس در سال۲۰۲۲ نزدیک‌تر می‌شویم، مهم است که مسئولان بلندپایه و سهامداران بزرگ از هر بخش از این طرح مطلع شوند.
ایلان ماسک در سال گذشته در کنگره بین‌المللی فضایی در استرالیا بود که هدف ماموریت رباتیک خود را برای مریخ اعلام کرد و گفت: «آینده بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. موضوع، اعتقاد به آینده و فکر کردن به آینده‌ای بهتر از گذشته است.»
کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند ماسک به دنبال ممکن کردن زندگی در چندین سیاره است.
پائول کلی،  عضو انجمن مریخ و مهندس توسعه پروژه اسپیس‌ایکس، در مورد فضاپیمای بی‌اف‌ار (BFR) گفت: «آن‌ها در سطح مریخ بسیار ارزشمند هستند. اغلب آن‌ها باید در سطح مریخ بمانند و باید از سامانه‌های مختلف تعبیه شده بر روی آن‌ها برای حمایت از فعالیت‌ها استفاده شود و خیلی از آن‌ها به طور نامحدود در همان جا خواهند ماند و در واقع به عنوان سکونتگاه از آن‌ها استفاده خواهد شد.»
تعدادی از مشخصات این فضاپیماها که یک ماهواره‌بر دومرحله‌ای برگشت‌پذیر هستند، عبارت است از:
-۷ موتور رپتور (raptor) در فضاپیما
– ظرفیت بارگیری بیش از ۱۰۰تن
– مجموع ۳۱ موتور رپتور در موشک تقویت کننده‌
– ترکیبی از سوخت اکسیژن-متان و فیبر کربن پیشرفته
ماسک می‌گوید: «ورای توسعه زیرساخت‌ها، ما می‌خواهیم به این به عنوان چیزی نگاه نکنیم که تنها در اوایل مفید باشد، بلکه چیزی باشد که بتواند گسترش یابد و به انسان اجازه دهد تا زندگی خارج از فضاپیما را تجربه کند و یک سکونتگاه و سکوهای فرود و غیره بسازد.»
 
منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10989
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها