کمک فن‎‌آوری فضایی به استخراج نفت

0 341

مریم فخیمی: فناوری (PNP) که معمولا در صنعت فضایی استفاده می‌شود با سرمایه‌گذاری یک مرکز غیر انتفاعی فعال در حوزه نفت و گاز به این صنعت کمک خواهد کرد تا به سوی توسعه میادین کوچکتر، کاهش هزینه‌ها و افزایش سرعت استخراج نفت قدم بردارد.

مرکز فناوری نفت و گاز اسکاتلند (OTGC) مبلغ ۱ میلیون پوند در اختیار چهار شرکت سرمایه‌گذاری که در حال توسعه تجهیزات برای استخراج نفت هستند می‌گذارد. این مرکز از همکاری بین شرکت‌های Flexlife، Proserv، Infinity، Deepocean و Axis حمایت می‌کند تا قطعات استاندارد برای اتصال دایمی بین میادین نفتی تازه کشف شده و کارخانه استخراج نفت و گاز را توسعه دهند.

این چهار پروژه شامل نصب و اجرا (PNP) است که در آن تجهیزات استخراج نفت طراحی، نصب  و به طور موثر استفاده می‌شود. در فناوری PNP که علاوه بر صنعت فضایی در صنعت فناوری اطلاعات نیز استفاده می‌شود؛ یک دیوایس جانبی، مانند یک صفحه کلید یا ماوس به‌طور خودکار توسط دستگاهی که به دیوایس متصل است شناسایی می‌شود. قابلیت Plug and Play به ما این امکان را می‌دهد که به محض متصل کردن دیوایس به رایانه، درایور دستگاه به طور خودکار توسط سیستم عامل شناسایی شده و نصب می‌شود و ما می‌توانیم با آن دستگاه کار کنیم. به قابلیت Plug and Play به طور اختصار PNP نیز می‌گویند.

مرکز فناوری نفت و گاز اسکاتلند، یک نهاد غیرانتفاعی است که در ابردین (Aberdeen) سومین شهر بزرگ اسکاتلند مستقر است. این مرکز در سال ۲۰۱۶ با بودجه اولیه ۱۸۰ میلیون پوند تاسیس شد. در آب‌های اسکاتلند در دریای شمال ذخایر مهمی از نفت خام وجود دارد. آن‌ها امیدوارند بتوانند از توسعه فن‌آوری که قادر است هزینه‌های بخش نفت و گاز در سراسر جهان را کاهش دهد و همچنین باعث تشویق تجار به نقل مکان به شمال شرقی اسکاتلند شود، حمایت کنند.

منبع
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10952
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها