تصویر نجومی روز ناسا: گذر شهاب برساوشی از کنار پارکر

0 585

نور درخشانی که در بالا سمت راست این تصویر مشاهده می‌کنید، یکی از شهاب های بارش برساوشی است.

این تصویر ترکیبی در سپیده دم روز یکشنبه، زمانی که بارش شهابی برساوشی (که هر سال اتفاق می‌افتد) به اوج خودش رسیده بود، گرفته شد.

عکاس این تصویر، در فاصله دو مایلی (حدود ۳.۲ کیلومتری) از مجموعه پرتاب فضایی ۳۷پایگاه نیروی هوایی دماغه کاناورال قرار داشت و توانست این دنباله طولانی را (به مدت ۴ دقیقه) از حرکت موشک دلتا ۴ سنگین که درحال حمل کاوشگر خورشیدی پارکر بود، ثبت کند.

حرکت بارش های برساوشی، آهسته نیست. این بارش‌ها از دنباله دار سویفت-تاتل می‌آیند و با ورود به جو بالایی زمین با سرعت ۶۰ کیلومتر در ثانیه (۱۳۳۰۰۰ مایل در ساعت) حرکت می‌کنند و تبخیر می‌شوند.

کاوشگر پارکر در راه رسیدن به سیاره ونوس است تا با هفت بار گردش به دور سیاره و کمک گرفتن از جاذبه آن، مأموریت هفت ساله خود را انجام دهد و بتواند به نزدیک ترین فاصله ممکن (از نظر تجهیزات) به خورشید برسد و رفته رفته فاصله خودش را کم کند تا به فاصله ۶.۱ میلیون کیلومتری (۳.۸ مایلی) خورشید برسد.

این یعنی یک هشتم فاصله بین عطارد و خورشید. در این فاصله، کاوشگر پارکر درون تاج خورشید یا کرونا قرار می‌گیرد؛ تاج خورشیدی، بیرونی ترین لایه خورشید است.

در آن زمان، کاوشگر پارکر حدوداً با سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ثانیه (۴۳۰۰۰۰ مایل در ساعت) حرکت خواهد کرد. این سرعت، پارکر را سریع ترین فضاپیمای ساخته شده توسط بشر می‌کند. 

 
منبع آسمان پارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10922
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها