تحلیل تصاویر ماهواره‌ای در کمتر از ۱۰ ثانیه

5 2,529

مریم فخیمی: نرم افزار Land Viewer  برای تحلیل‌های سنجش از راه دورکاربرد دارد. با این نرم افزار شما نیازی به هیچ ابزار دیگری برای پردازش اطلاعات ماهواره‌ای نخواهید داشت.این برنامه به شما امکان پیدا کردن، تجزیه و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای را در کمتر از ۱۰ ثانیه می دهد.

سامانه EOS Inc (سیستم مشاهدات زمین) در سال ۲۰۱۵ توسط مکس پولاکوف تأسیس شد. این سامانه یکی از بهترین سیستم‌ها و پلت‌‌فرم‌های پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌های ماهواره‌ای است. 
این پلت‌فرم، سریع‌ترین موتور جست‌وجو و پردازش تصاویر ماهواره‌ای را ارائه می‌دهد. در بالای صفحه، مجموعه‌ای وسیع از فیلترها و الگوریتم‌های مختلف برای تجزیه و تحلیل داده‌ها در هر مقیاسی وجود دارد. در حال حاضر، تمام این ویژگی‌ها به صورت رایگان برای عموم در دسترس است. این شرکت به تازگی یک ابزار وب جدید، که هر کسی می‌تواند به صورت رایگان به آن‌ها دسترسی داشته باشد، تصاویر ماهواره‌ای را دانلود و تحلیل کند، راه‌اندازی کرده است.
این سرویس Land Viewer نامیده می‌شود و پردازش تصویر و تجزیه‌و‌تحلیل تصاویر رایگان را در اختیارتان قرار می‌دهد که بسیار جالب و سریع است. این سرویس به شما امکان می‌دهد تا تصاویر ماهواره‌های لندست ۸  (8 Land sat) و سنتینل ۲ (Sentinel 2) را به دست آورید.
فیلتر داده‌ها بر اساس زمان و جغرافی

بررسی تمام تصاویر ماهواره‌ای درتمام مکان‌های جغرافیایی خیلی جالب نیست، اما هیچ یک از برنامه‌های موجود در بازار به شما اجازه نمی‌دهد تا اطلاعات را براساس زمان تنظیم کنید. نرم‌افزار Land Viewer به مجموعه‌ای وسیع از داده‌های تاریخی دسترسی دارد و شما به راحتی می‌توانید با استفاده از یک جدول زمانی دستی آن‌ها را پیدا کنید. شما می‌توانید تصاویر را براساس روز، شب و حتی پارامترهایی مانند ابری بودن هوا یا ارتفاع آفتاب انتخاب کنید.
فیلترهای پیشرفته

هنگامی که تصویری را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از کتابخانه‌ فیلترها استفاده کنید که امکان تجزیه و تحلیل داده‌ها را با توجه به نیازهای شما در اختیارتان می‌گذارد. EOS  به شما اجازه می‌دهد تا به ۱۸ فیلتر دسترسی داشته باشید و درصورت نیاز فیلترشخصی خودتان را ایجاد کنید. 
مجموعه‌ای از فیلترهای رایگان بهترین ویژگی این سرویس است که امکان دسترسی سریع به الگوریتم‌های محبوب مانند NDVI یا مادون قرمز را به شما می‌دهد. همچنین کاربر می‌تواند از برخی فیلترهای اختصاصی EOS که برای موارد خاصی چون کشاورزی، زمین، آب طراحی شده استفاده کند.
 پردازش سریع

این ابزار بی‌نظیر بسیار سریع است! زمانی که از نرم‌افزارهای مشابه در دسکتاپ استفاده می شود، همیشه مجبورید برای دریافت نتایج صیر کنید. سرویس Land Viewer تقریبا بلافاصله نتایج را به کاربر می‌دهد. کاربر می‌تواند هر 10 ثانیه تصاویر هرماهواره‌ای را که می‌خواهد پیدا کند، نمایش دهد یا فیلتر کند. 
دانلود رایگان

در نهایت، کاربر می‌تواند هر تصویر ماهواره‌ای انتخاب شده را در یک فرمت GeoTIF دانلود و از آن در پروژه خود استفاده کند. 
نظر نهایی

EOS یک کار عالی انجام داده است! Land Viewer تنها ابزاروب رایگان برای تجزیه و تحلیل داده‌های پیشرفته ماهواره‌ای است. این بسته با ویژگی‌های خاص و آسان برای استفاده در هر زمانی است. این سرویس بسیار سریع است. بنابراین اگر کاربر نیاز به تجزیه و تحلیل سریع اداده‌های سنجش از راه دور دارد در استفاده از این سرویس نباید درنگ کند

منبع geoawesomeness.com
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10913
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بی نام
بی نام
2 ماه قبل

سلام این نرم افزار رایگان نیست برای استفاده از امکانات آن باید پول پرداخت کرد و متاسفانه اینقدر پیچیده هست که نیاز به آموزش هست تصاویر اولیه رایگان از دور هست و امکان نزدیک و بزرگ شدن نمیدهد

صادق هادی
صادق هادی
2 سال قبل

سلام و خسته نباشید
درمورد کار با landviwer نیاز به راهنمایی و یا همکاری دارم چطور میتونم با شما مشورت بکنم
ممنون

سارا حسینی
2 سال قبل
پاسخ به  صادق هادی

با سلام
از کارشناسان اسپاش سوال می‌کنیم و اگر همکاران تسلط روی این نرم‌افزار داشتند اطلاع میدیم خدمتتون

پروین قنبری
پروین قنبری
1 سال قبل
پاسخ به  سارا حسینی

کسی بود که تسلط داشته باشه؟

Babak
Babak
4 سال قبل

Ok