بزرگنمایی آمریکایی‌ها در مورد فعالیت‌های نظامی‌روسیه در فضا

0 539

این روزها رسانه‌ها و مقامات آمریکایی دائما تلاش می‌کنند تا با بزرگنمایی فعالیت‌های روسیه در حوزه نظامی‌کردن فضا، تصمیمات مقامات خود در این زمینه از جمله ایجاد ارتش فضایی را توجیه کنند. در راستای همین فعالیت‌ها اخیرا یک رسانه آمریکایی ادعا کرده است برنامه‌ای در روسیه تحت عنوان برنامه تولید ماهواره قاتل(Killer Space Satellite) وجود دارد. ماهواره‌ای که قادر است تمام دستگاه‌های فضایی را از کار بیندازد.

به گزارش این رسانه در آگوست سال جاری وزیر امور خارجه امریکا در کنوانسیون مربوط به مسئله خلع سلاح در ژنو، روسیه را به پرتاب چنین ماهواره‌هایی متهم کرد. درعین‌حال مسکو می‌گوید که تنها ماهواره‌های بازرسی دارد که برای مشخص کردن مشکلات سایر دستگاه‌ها ساخته‌شده‌اند.
البته هر دو گزینه می‌تواند وجود داشته باشد، برای آنکه چنین ماهواره‌هایی قادرند مانور دقیق بدهند. همچنین وسایلی برای تعمیر دارند و می‌توانند سایر دستگاه‌ها را نیز از کار بیندازند. 
روسیه بر اساس برخی اطلاعات از سال ۲۰۱۳ میلادی بدین سو، چهار ماهواره بازرسی را تحت عنوان کاسموس  ۲۴۹۱ (cosmos)، کاسموس ۲۴۹۹، کاسموس ۲۵۰۴ و کاسموس ۲۵۱۹ را به فضا پرتاب کرده است.
ایالات‌متحده امریکا و چین همچنان دستگاه‌های مشابه در اختیار خوددارند که مشهورترین آن‌ها به نام ایکس-۳۷ (X-37) آمریکایی هست.
حمل‌ونقل تجهیزات نظامی در فضای بیرونی به و طور کلی توسط پیمان بین‌المللی فضایی در سال ۱۹۶۷ ممنوع اعلام‌شده است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10905
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها