ساخت ناوکیهانی سرنشین‌دار با هدف اشتغال‌زایی

0 648

سیروس برزو: دکتر کایلاساوادیو سیلان (Kailasavadiv Sivan)، رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند (Indian Space Research Organization -ISRO)، طی مصاحبه‌ای ضمن تشریح برنامه‌های فضایی سرنشین‌دار این سازمان گفت: «کار بر روی مرحله اول برنامه هند برای فرستادن انسان به فضا که قرار است تا سال ۲۰۲۲ به نتیجه اولیه خود برسد می‌تواند به ایجاد فرصت‌های شغل جدید در بخش خصوصی کمک کند.»
وی اظهار داشت: «براساس برآوردهای ما، مأموریت فضایی سرنشین‌دار، طی چند سال آینده حدود ۱۵۰۰۰ فرصت شغلی جدید بوجود خواهد آورد.»
رئیس سازمان تحقیقات فضایی هند افزود: «پرواز انسان به فضا تنها پروژه این سازمان نیست، بلکه یک برنامه ملی به‌شمار می‌رود و ما برای رسیدن به این هدف بزرگ با موسسات مختلف دولتی از جمله آکادمی علوم ملی هند (Indian National Academy of Sciences) و نمایندگان موسسات صنعتی در بخش خصوصی همکاری های زیادی خواهیم داشت.»
سیوان همچنین گفت که انتخاب اولین گروه شهروندان هند برای پرواز به فضا از میان خلبانان نیروی هوایی کشور خواهند بود و انتخاب و آموزش خدمه ناو سرنشین‌دار هند  تحت نظر و مدیریت پژوهشگاه پزشکی هوانوردی هند (Indian Institute of Aerospace Medicine) در بنگلور (Bangalore) صورت می‌گیرد و این پژوهشگاه مصمم است  شرکت های خصوصی را به طور فعال در راه اندازی و تحقیقات درگیر کند.
چند روز قبل نارندرا مودی (Narendra Modi)، نخست وزیر هند، در سالروز استقلال این کشور گفت که هند به زودی اولین شهروند هند با ناو ساخته دست دانشمندان خود را به فضا خواهد فرستاد. نخست وزیر خاطر نشان کرد که با توجه به تصمیم دولت، تا سال ۲۰۲۲ و در هفتاد و پنجمین سالگرد استقلال کشور  نخستین پسر یا دختر هند به فضا سفر خواهد کرد.
مسئول ارتباطات رسانه‌ای  ایسرو به مطبوعات گزارش داد اولین ماموریت ناو سرنشین‌دار هند ظرف ۴۰ ماه آماده پروازخواهد شد. طبق برنامه پیش‌بینی شده این اقدام شامل دو مرحله خواهد بود ابتدا دو پرتاب بدون سرنشین صورت می‌گیرد تا کلیه سامانه‌های ناو در وضعیت واقعی پرواز فضایی آزمایش شود سپس یک گروه خدمه سه نفره با این سفینه به فضا فرستاده می‌شوند. فرض بر این است که گروه سه نفره فضانوردان هند حدود یک هفته در مدار زمین بسر ببرند و سامانه‌های ناو را در وضعیت سرنشیندار و به‌طور واقعی بیازمایند.

لازم به یادآوری است که سازمان تحقیقات فضایی هند کار طراحی, ساخت و آزمایش ناو سرنشین‌دار خود را به‌طور مستمر ادامه می‌‌دهد و در همین چند ماه گذشته آزمایش چترنجات و سامانه نجات اضطراری این سفینه را با موفقیت به انجام رساند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10802
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها