پرتاب ماهواره اندونزی با ماهواره‌بر استفاده شده

0 668

شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) ماهواره مخابراتی جدید اندونزی را بوسیله مدل جدید ماهواره‌بر فالکون 9 با نام بلوک 5 (block 5) به فضا فرستاد. پس از ماه می سال جاری که مدل بلوک 5 معرفی شد، این پرتاب چهارمین پرتاب آن محسوب گردیده و اولین پرتاب مجدد یک ماهواره‌بر بلوک 5 می‌باشد. مرحله اول این ماهواره‌بر سه ماه پیش در جریان پرتاب ماهواره بنگلادش استفاده شده بود.

ایلان ماسک (Elon Musk) بنیانگذار اسپیس ایکس امیدوار است که با ماهواره‌برهای بلوک 5 بتواند سال آینده فضانوردان را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد. با پرتاب اخیر، تعداد پرتاب‌های موفق فالکون 9 به 60 رسید که در این 60 پرتاب، 28 بار مرحله اول ماهواره‌بر بازیابی شده است؛ 12 بار روی خشکی و 16 بار روی دریا.

ماهواره مخابراتی اندونزیایی که توسط اسپیس ایکس پرتاب شد Merah Putih به معنی “سفید و قرمز” نام دارد که اپراتوری آن بر عهده شرکت PT Telkom اندونزی می‌باشد. این ماهواره 5800 کیلوگرمی که توسط شرکت آمریکایی SSL ساخته شده، برای ارائه خدمات مخابراتی در اندونزی و جنوب شرق آسیا به 60 ترانسپاندر باند C مجهز شده است. Merah Putih با طول عمر 15 سال در مدار GEO فعالیت خواهد کرد.

منبع cbsnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10718
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها