توسعه دستاوردهای ملی فضایی در اولویت قرار دارد

0 306

دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی  گفت: «دستاوردهای ملی فضایی را توسعه خواهیم داد زیرا این کار شکوفایی اقتصادی به دنبال دارد.»
منوچهر منطقی در خصوص دستاوردهای حوزه فضایی کشور، بیان کرد: «دانشمندان ما روی دستاوردهایی برنامه‌ریزی می‌کنند که هم بتوانند این دستاوردها را پیشرفته‌تر کنند و هم اینکه به قابلیت‌های بالاتری از این دستاوردها برسند. در نهایت نیز این دستاوردها را در اقتصاد کشور پیاده‌سازی می کنند.»
دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری افزود: «برای رسیدن به این مهم هم چشم‌اندازی در نظر گرفته شده است و برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا سال ۱۴۰۴ بتوانیم در بخش فضایی در دو قسمت، در اقتصاد کشور نقش داشته باشیم.»
به گفته منطقی، بخش فضایی اصولاً باعث بهره‌برداری ملی می‌شود؛ این که ما فناوری را در بخش‌های مختلف اشاعه دهیم و آنها هم از این موضوع استفاده کنند، تأثیرپذیری در فناوری ملی اتفاق می‌افتد.
وی تصریح کرد: «تأثیر داشتن در بخش‌های دیگر یکی از تأثیرات توجه و رشد دستاوردهای فضایی است. »
منطقی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: «بخش دیگر هم دستاوردهای ملی است. دستاوردهای ملی خود یک حرکت اقتصادی ایجاد می‌کند به همین دلیل برنامه‌ریزی می‌کنیم تا بخشی از درآمدهای اقتصادی را به درآمدهای فضایی تخصیص دهیم. »
دبیر ستاد توسعه هوایی و هوانوردی  ادامه داد: «یک بخش از دستاوردهای ملی فضایی بر کلیت اقتصاد تاثیر می گذارد و بخش دیگری هم خود می‌تواند به عنوان رشد اقتصادی نقش‌آفرینی کند.»

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10688
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها