مرکز ترویج علوم فضایی چین گشایش یافت+ عکس

0 1,194

مرکز ترویج علوم فضایی فضای نهم با هدف آشنا کردن مردم با این صنعت و نشان دادن توانایی‌های آن در زندگی و کار عموم مردم در رشته‌های مختلف در شهر شیان چین گشایش یافت.

مرکز ترویج علوم فضایی چین به تازگی در شهر شیان کشور چین افتتاح شده است. این مرکز که به شکل موزه آموزشی فعال با نام فضای نهم(Ninth Space) و شعار «دانش، رویاها را رهبری می‌کند» راه‌اندازی شده، در نظر دارد در زمینه آموزش علمی حرفه‌ای و سیستماتیک پیرامون فضانوردی فعالیت کند.

مسئولان این مرکز معتقدند انیمیشن‌های پیچیده فعلی، بازی‌های دنیای مجازی و دیگر محتواهای مرتبط با سرگرمی، دارای درجه‌بندی واقعی نیستند و این باعث می‌شود کودکان برای شناسایی محتوای مثبت و سالم دچار مشکل شوند.

به عقیده آن‌ها، یادگیری کودکان از فیلم‌ها و کارهای تلویزیونی باعث آسیب دور افتادگی از واقعیت‌ها می‌شود. مرکز و موزه آموزشی فضای نهم، با توجه به این موضوع ساخته شده است. محتوای این موزه، بازدیدکنندگان از جمله کودکان را قادر می‌سازد تا از طریق روش‌های چندگانه، تفکر علمی و روحیه علمی خود را بالا ببرند.

مسئولان چینی می‌گویند اولین کاری که باید انجام دهیم این است که نگاه‌ها و مفاهیم در مورد فناوری فضایی را در ذهن مردم تغییر دهیم تا آنان واقعیت‌های این فناوری را درک کنند. اکثر مردم هنوز فکر می‌کنند که ماهواره‌ها فقط به کار محققان و در نهایت برای ارسال اخبار تلویزیونی کاربرد دارند.

در این مرکز علاقه‌مندان نه تنها می‌توانند با لایه‌های مختلف فناوری فضایی آشنا شوند، بلکه حتی چگونگی طراحی ماهواره‌ها را فرا بگیرند و اطلاعات ماهواره‌ای را به طور مستقیم در مدرسه دریافت کنند.

همچنین می‌توانند از طریق ایستگاه اندازه‌گیری و کنترل، به ماهواره اطلاعات بفرستند و در اداره ماهواره‌ها شرکت داشته باشند.

مسئولان این مرکز معتقدند توسعه دانش در زمینه فناوری فضایی برای دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه بسیار مهم است و طراحی، جمع‌آوری و اندازه‌گیری اطلاعات ماهواره‌ها به شکل عملی و تجربی می‌تواند علاقه دانش‌آموزان به کاوش ناشناخته‌ها و هدایت آنها برای توسعه دیدگاه خود از زمین و فضا را افزایش دهد.

فلسفه راه‌اندازی این مرکز این است که کارشناسان توسعه علم و فناوری در چین معتقدند اهمیت اکتشاف انسان از جهان، دارای جنبه‌های مختلفی است که از تصور و رویا شروع می‌شود و به تفکر فلسفی، تفکر منطقی و تفکر علمی، همچنین کسب و کار فضایی ختم خواهد شد.

در عین حال، فرآیند کار ترویج  فناوری فضایی تنها در نوآوری متوقف نمی‌شود، انسان در فناوری فضایی یاد می‌گیرد با سختی‌ها مبارزه کند، همچنین باور می‌کند که قادر به حل مسائل و مشکلات است.

کارشناسان می‌گویند فناوری، نردبان پیشرفت انسان به‌شمار می‌رود و برای محقق شدن برنامه‌های علمی در هر رشته، باید مردم را با علم آشنا کرد تا به آن ایمان بیاورند و راهبرد «فرهنگ + فناوری»، منجر به تسریع در گسترش فناوری و ارتقاء نوآوری و تلاش برای دستیابی به هدف افزایش سواد علمی در عموم مردم می‌شود و موزه‌های علمی نقش اول را در این مسیر دارند.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10668
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها