ساخت و ساز بخش دوم پایگاه پرتاب های فضایی واستوچنی به زودی آغاز خواهد شد

0 297

سیروس برزو: در حالی که روسیه به دلیل تحریم‌ها، دچار مشکلات اقتصادی مختلفی است به‌تازگی اعلام شد که قراردادی برای ساخت‌و‌ساز فاز دوم پایگاه پرتاب‌های فضایی واستوچنی طی روز‌های آینده امضا خواهد کرد و کار‌های اولیه برای شروع این مرحله از ساخت آغاز خواهد شد. در این قرارداد, آماده‌سازی زیر ساخت‌های لازم برای اولین پرتاب ماهواره‌بر نیرومند آنگارا (Angara) از پایگاه پرتاب‌های فضایی واستوچنی (Vostochny Cosmodrome)  در سال ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده است. در ابتدا قرار بود پرتاب آنگارا از این پایگاه  در اوایل سال ۲۰۱۸ صورت گیرد اما تاریخ پرتاب بار‌ها عوض شد و به تاخیر افتاد.
ماهواره‌بر آنگارا  تاکنون تنها دو بار در ژوئیه و دسامبر ۲۰۱۴ پرتاب شده که هر دو از پایگاه فضایی پلستسک (Plesetsk Cosmodrome) بوده است.
پایگاه پرتاب‌های فضایی واستوچنی  برای تأمین دسترسی مستقل روسیه به فضا ساخته شد. قبل از آن، تنها پایگاه پرتاب‌های فضایی نظامی پلستسک در قلمرو خاک روسیه قرار داشت و پرتاب غیرنظامی از بایکونور در قزاقستان که مسکو آن را اجاره کرده صورت می گرفت.
ساخت‌و‌ساز پایگاه پرتاب‌های فضایی واستوچنی, در سال ۲۰۱۲ در منطقه آمور شرق دور روسیه و در  منطقه‌ای که قبلا در روستای اوگلگورسک (Uglegorsk) قرار داشت آغاز گردید. طبق برنامه پیش‌بینی شده, امکانات پرتاب فضایی در سه مرحله باید صورت پذیرد. در مرحله اول برنامه‌ریزی جهت ایجاد فضا و امکانات لازم برای پرتاب ماهواره‌بر سایوز-۲ (Soyuz)، شامل امکانات پرتابی,  زیرساخت حمل و نقل، و ایجاد شهرکی با جمعیت  تا ۱۲هزار نفر.
در مرحله دوم، برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت آزمایش قبل از پرتاب ماهواره‌بر کلاس سنگین آنگار و نسل جدید ناو کیهانی روسیه به نام فدراتسیا (Federatsya),همچنین گسترش مجتمع مسکونی تا ۲۰هزار نفر.
در مرحله سوم برنامه‌ریزی باید به ایجاد زیرساخت امکانات برای پرتاب ماهواره‌بر کلاس فوق سنگین، از جمله برای پرتاب سفینه‌های سرنشیندار به مقصد کره ماه و گسترش مجتمع مسکونی تا ۳۰هزار نفر.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10661
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها