مسافران مریخ خودکشی خواهند کرد

0 620

سیروس برزو: الکسی پوشکوف، نماینده سنای روسیه، معتقد است مسافران سفر به مریخ سلامت روانی خود را از دست خواهند داد. وی معتقد است برنامه‌های مسکونی کردن مریخ عملی نخواهد شد و ایده ایلان ماسک (Ellon musk) یعنی فرستادن صد نفر با بلیط یک طرفه تخیلی است. پوشکوف طی یادداشتی گفته است مهاجران مریخی دیوانه خواهند شد و اگر دیگران را نکشند، خودکشی خواهند کرد.
مسئولان آمریکایی می‌گویند فضانوردان این کشور طی دهه ۲۰۳۰ به مریخ سفر خواهند کرد. البته پیش از این مرحله, کار در ایستگاه فضایی بین المللی، توسعه فعالیت در ماه و توسعه فن آوری‌های ضروری است. طبق برنامه در ابتدا، یک پرواز مداری در اطراف مریخ برنامه‌ریزی شده است. مرحله بعد بازگشت فضانوردان به زمین البته با نمونه‌های خاک این سیاره است و پس از آن قرار است فضانوردانی به سطح مریخ اعزام شوند.
کارشناسان معتقدند به دلیل برنامه‌ریزی نامناسب و کمبود منابع مالی این برنامه شدنی نیست. آمار و ارقام نشان می‌دهد بودجه ناسا بسیار کمتر از رقمی است که برای چنین برنامه‌ای لازم است. از سوی دیگر بسیاری از متخصصان و فضانوردان معتقدند برنامه ایلان ماسک به‌طور کلی یک کار تبلیغاتی بی‌پایه است و انجام پذیر نیست. در مورد سفر موقت که در آن بازگشت فضانوردان هم طراحی شده باشد نیز بسیاری معتقدند کار به راحتی شدنی نیست نه به لحاظ سخت‌افزاری بلکه از نظر وضعیت روانی و روابط اجتماعی یک گروه.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10619
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها