ارائه ۹ خدمت الکترونیکی اصلی سازمان فضایی ایران در نمایشگاه الکامپ

0 330

دکتر مرتضی براری، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فضایی ایران در اولین روز برگزاری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این نمایشگاه، در غرفه سازمان فضایی ایران حضور یافت.
رییس سازمان فضایی ایران ضمن بازدید از  بخش الکامپ استارز نمایشگاه با نمایندگان کسب‌و‌کارهای نوپا نیز به گفت‌وگو نشست.
نمایندگان استارتاپ‌های کشور که همه در بخش الکامپ استارز حضور دارند ضمن ارائه‌ اطلاعات دقیق و جامعی از روند تاسیس و رشد استارتاپ‌ها در کشور چشم‌اندازهای کلان و چالش‌های رسیدن به اهداف خود را با معاون وزیر ارتباطات در میان گذاشتند.
در ادامه این بازدید، دکتر براری ضمن حضور در غرفه سازمان فضایی ایران، بر لزوم توسعه کاربردها و خدمات فضایی در کشور تاکید کرد و افزود: «امروزه کشور با چالش‌هایی در حوزه‌های آب، خشکسالی و محیط زیست روبه‌روست که فناوری فضایی در مدیریت و حل این چالش‌ها می‌تواند نقش موثری داشته باشد و توسعه فناوری فضایی در کشور باید با هدف ارائه خدمات کاربردی به جامعه و بر اساس نیازهای اساسی کشور صورت پذیرد.»
وی ادامه داد: «مردم باید بدانند در تمام دنیا دیگر بخش فضایی فقط جذابیت بصری ندارد بلکه به یکی از شاخه‌های اقتصادی و مهم در زمینه ارائه خدمات تبدیل شده است.»
گفتنی است، در غرفه سازمان فضایی ایران ۹ خدمت کاربردی ارایه می‌شود. شامل آموزش و ترویج در حوزه علوم و فناوری فضایی، ارائه خدمات کاربردی سنجش از دور، ارائه اطلاعات پایش ماهواره‌ای زمین، ارائه خدمات آزمایشگاهی سنجش از دور، ثبت شبکه‌های ماهواره‌ای در مراجع داخلی و بین‌المللی، خدمات حوزه نجوم رصدی، ارائه داده و تصاویر ماهواره‌ای، خدمات ارتباطی ماهواره اینمارست و خدمات پهنای باند ماهواره‌ای.
همچنین داده‌های طیفی از طریق دسترسی به کتابخانه طیفی و خدمات طیف سنجی از دیگر خدمات الکترونیکی سازمان فضایی ایران است که در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

 

منبع سازمان فضایی ایران
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10618
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها