ماهواره‌های برنامه کوپرنيکوس ناظر مهاجرت داخلی در افغانستان

0 1,055

مریم فخیمی: درگیری‌های طولانی منجر به ویرانی گسترده و جابجایی مردم از روستاها و شهرها می‌شود. جابجایی داخلی مردم آسیب‌دیده یکی از ویژگی‌های مشترک در مناطق درگیری است.
خدمات نقشه‌برداری اضطراری کوپرنیکوس عمدتا نقشه‌ جابجایی‌های داخلی در افغانستان به ویژه هرات، که سومین شهر بزرگ آن است را نشان می‌دهد. هرات، شهری در غرب افغانستان و محل سکونت فعلی تعداد زیادی از افرادی است که مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند.
افغانستان نقطه تقاطع آسیای مرکزی قرار دارد و دهه‌های متمادی شاهد هرج و مرج، درگیری و بی‌ثباتی است. در چند سال گذشته به دلیل تلاش‌های سازمان‌های بین‌المللی ودولت این کشور،ظاهرا ثبات و صلح به این کشور متزلزل وجنگزده بازگشته است، اما مردم همچنان از مسائل حادی چون فقر و بی خانمانی که ناشی از خشکسالی و دیگر فجایع است رنج می‌برند.
میلیون‌ها نفر از مردم افغانستان طی سال‎های گذشته از کشورشان فرار کرده و بسیاری از مهاجران  داخلی که خانه‌های خود را ترک کرده‌اند به دنبال پناهگاهی در مناطق نسبتا امن کشورشان هستند.براساس اطلاعات سازمان ملل، در سال 2018 حدود 133 هزار شهروند افغانی به دلیل جنگ آواره شده‌اند.
دبیر کل اداره کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا، وضعیت فوق‌العاده اضطراری برای افغانستان اعلام کرده است.
این اداره خدمات پزشکی اورژانسی  ارائه می‌کند. چهار نقشه مرجع، ویژگی‌های محلی و جمعیت، و ده نقشه ترسیمی چادرها وجابجایی‌ها را نمایش می‌دهند. این نقشه‌ها از فراز مناطق جلیل آباد، کهدستان، شیدایی و شهرك سبز تهیه شده‌اند.

جابجایی چادرها در شهرک سبز

 

 

جابجایی چادرها در منطقه شیدایی

منبع geospatialworld
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10606
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها