پرواز به مریخ مورد تهدید قرار گرفت

0 638

بیل نلسون (Bill Nelson)، فضانورد و سناتور ایالات متحده فلوریدا، ابراز کرد که با توجه به بودجه فعلی ناسا و برنامه‌های رئیس جمهور، دونالد ترامپ، برای بازگشت به ماه، سفر انسان به مریخ تا سال ۲۰۵۰ به تاخیر می‌افتد.
امریکا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ فضانوردان خود را به مریخ اعزام کند، اما هنوز طرحی در این مورد وجود ندارد، حتی شنیدن طرح آن تا ۷ ماه به تعویق افتاده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی امریکا، برنامه سفر به ماه را معلق کرد و خواستار متمرکز شدن بر روی سفر به مریخ شد. اما ترامپ قصد دارد دوباره طرح سفر به ماه را راه‌اندازی کند.
مشکل دیگر این برنامه، کمبود بودجه این عرصه است. در سال ۲۰۰۹ کمسیون امور بررسی مشکلات پرواز، رفت وآمد انسان به ماه و مریخ اعلام نمود که با وصف طرح‌ریزی ارزان قیمت برنامه پرواز به مریخ و ماه، ناسا به افزایش بودجه تا ۳ ملیارد دلار برای اعزام انسان به ماه و مریخ نیاز دارد. اما آکادمی ملی امریکا اعلام کردکه در این صورت طرح مریخ تا سال ۲۰۵۰ معلق میگردد.
لازم به ذکر است که برای پرواز به مریخ در سال ۲۰۳۰ باید همزمان ده‌ها فناوری مختلف شامل دستگاه نشست آرام فضانوران به مریخ و برگشت آن‌ها به زمین آزمایشات خود را تکمیل نمایند. این اقدام به طرحی بلند مدت نیاز دارد.

منبع اسپوتینک
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10597
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها