1397/05/09

تصاویر متفاوت از سیاره مریخ در فاصله 2 سال

ناسا اخیرا در شبکه اجتماعی خود تصویری متفاوت از سیاره مریخ را به اشتراک گذاشته است. این دو تصویر مریخ توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده است. در این تصاویر تغییرات دو منظره متفاوت از یک نیمکره طی دو سال، قابل مشاهده هستند. هر دو این تصاویر زمانی ثبت شدند که مریخ در جهت مخالف زمین قرار داشت، که این اتفاق...
تصاویر متفاوت از سیاره مریخ در فاصله 2 سال

این دو تصویر مریخ توسط تلسکوپ فضایی هابل ثبت شده است. در این تصاویر تغییرات دو منظره متفاوت از یک نیمکره طی دو سال، قابل مشاهده هستند. هر دو این تصاویر زمانی ثبت شدند که مریخ در جهت مخالف زمین قرار داشت، که این اتفاق هر دو سال یک بار اتفاق می‌افتد زمانیکه مدار زمین با مدار مریخ تلاقی پیدا می‌کند.
در این زمان، خورشید، زمین و مریخ در یک خط مستقیم و مریخ و خورشید در دو جهت مخالف زمین قرار می‌گیرند.
تصویر نخست، در تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۱۸ یعنی زمان طوفان گرد و غبار، ثبت شده است.

تصاویر متفاوت از سیاره مریخ در فاصله 2 سال
در حالیکه تصویر دوم در تاریخ ۱۲ مه سال ۲۰۱۶ ثبت شده است و از تصویر نخست واضح‌تر است.

نجوم | عکس و فیلم و اینفوگرافیک |