فضانوردان چین برای کار در ایستگاه فضایی بزرگ این کشور آماده می شوند

0 843

سیروس برزو: بر اساس خبرهای منتشره گرچه تاریخ پرتاب ایستگاه فضایی بزرگ چین مشخص نیست اما گفته می‌شود بخش اصلی با نام تیانه-۱ (Tianhe-1) در سال ۲۰۲۰  راهی مدار زمین می شود.
 ایستگاه فضایی بزرگ چین که به مجتمع مداری میر (Mir) شباهت دارد و قرار است از قطعات و بخش‌های مختلفی ساخته شود تقریبا یک پنجم جرم ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) خواهد بود و انتظار می رود بین ۸۰ تا ۱۰۰ وزن تن داشته باشد.
در سال ۲۰۱۷، چینی‌ها سفینه باربری بدون سرنشین تینژو-۱ (Tianzhou-1) را پرتاب  کردند که قرار است به عنوان ناو تدارکاتی برای سرنشینان تیانه فعالیت کند.
بر اساس اطلاعاتی که از سازمان فضایی چین گاه و بیگاه به بیرون درز می کند ۱۵  تبعه این کشور به‌طور جدی برای زیست و فعالیت در این ایستگاه مشغول تمرین هستند. تمرین راهپیمایی‌های فضایی منتشر شده حاکی از آن است که تایکونات (نامی که چینی‌ها بر روی فضانوردان خود گذاشته‌اند) برنامه وسیعی در زمینه فعالیت‌های خارج از ایستگاه خواهد داشت.
فضانوردی سرنشیندار چین با پرتاب ناو شنژو-۵ با یک سرنشین آغاز شد. طی سال‌های گذشته این کشور توانست نه تنها با کپی‌سازی سفینه, ایستگاه فضایی و لباس فضایی از روس‌ها بلکه روش‌های کاری و آموزشی آن‌ها گام‌های بلندی در زمینه فضانوردی سرنشیندار بردارد و اینک می رود که با قرار دادن ایستگاهی فضایی در شکل و ابعاد مجتمع مداری میر, عملا قلمروی وسیعی برای فعالیت‌های خود در مدار زمین را به‌وجود آورد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10593
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها