روسکاسموس: هنوز زمان نخستین پرتاب موشک سایوز -5 آینده مشخص نشده است

0 541

سیروس برزو: ولادیمیر اوستیمنکو (Vladimir Ostimenko)، رئیس بخش مطبوعاتی سازمان فضایی روسیه (Roscosmos)، طی مصاحبه‌ای اعلام کرد  هنوز تاریخ دقیقی برای نخستین پرتاب ماهواره‌بر سایوز -۵ (Soyuz-5) مشخص نشده است. وی همچنین اظهار داشت قطعا نخستین محموله این ماهواره‌بر در زمان پرتاب, ناو کیهانی فدراتسه () نخواهد بود. پیش از این، برخی از رسانه‌ها گزارش دادند که در اولین پرتاب، سایوز ۵، یک ماهواره تجاری را به مدار می‌رساند.
اوستیمنکو  افزود: «در حال حاضر غیرممکن است بگویم محموله اول موشک سایوز ۵ چه خواهد بود. هنوز در مورد این که محموله تنها یک مدل یا یک دستگاه تجاری است  تصمیمی گرفته نشده اما مسلما این محموله, ناو  فدراتسه نخواهد بود.»
به دلیل خطرات احتمالی از دست رفتن محموله در اولین پرتاب ماهواره‌برهای توسعه یافته، به‌طور معمول محموله‌ای بارگیری می‌شود که نابودی آن ضرر و زیان زیادی نداشته باشد.
ماهواره‌بر نیرومند متوسط سایوز۵ توسط شرکت تولیدات موشکی و فضایی در حال ساخت است. پیش از این گزارش شده بود که روسکاسموس اتمام طراحی اولیه تأیید شده ماهواره‌بر سایوز ۵ را در سال ۲۰۲۱ به اتمام خواهد رساند و آزمایش‌های پرواز ماهواره‌‌بر جدید برای سال ۲۰۲۲ پایگاه پرتاب‌های فضایی بایکونور آغاز می شود.
هزینه مربوط به ماهواره‌بر حامل کلاس متوسط سایوز۵ ۶۱.۱۹۸ میلیارد روبل برآورد شده است. طبق برنامه در سال جاری، ۲.۱۹ میلیارد روبل ، ۴.۰۱ میلیارد روبل در سال ۲۰۱۹ ، ۷.۵۸ میلیارد روبل در سال ۲۰۲۰ و ۴۷.۴ میلیارد روبل در سال‌های بعد به این طرح اختصاص خواهد یافت.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10584
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها