امضای قرارداد تاسیس مرکز تحقیقاتی و پارک علم و فناوری هوافضا بین چین و بلاروس

0 1,087

سیروس برزو: وزارت اقتصاد بلاروس از امضای تاسیس یک مرکز تحقیقاتی با همکاری شرکت فناوری هوا فضایی چین (China Aerospace Science and Technology Corporation -CASC) در پارک صنعتی گرانداستون بلاروس خبر داد . این قرارداد توسط معاون وزیر اقتصاد بلاروس، الکساندر چرویواکوف (Alexander Chervyakov)، و ژانگ ژیانهن (Zhang Jianheng)، معاون مرکز تحقیقاتی شرکت فناوری هوا فضایی چین، امضا شده است .
در این جلسه، ژانگ ژیانهن به تشریح فعالیت‌های شرکت فناوری هوا فضایی چین و خط مشی‌های کسب و کار خود پرداخت و گفت ما تجربه‌های مفیدی داریم که با تکیه بر آنها تصمیم گرفتیم با  مشارکت ارگان‌های مربوطه در بلاروس طرح‌هایی را برای ایجاد یک مرکز تحقیقاتی در زمینه‌های مختلف به مورد اجرا درآوریم. وی افزود ایجاد پارک‌های علم و فناوری با رویکرد به‌وجود آوردن کار وکسب‌های جدید  در زمینه ترویج علم و فناوری فضایی می‌تواند در بالا بردن دانش مردم از فواید فضانوردی موثر باشد و باعث مشارکت آن‌ها خواهد شد.
طرف بلاروس نیز در مورد کار بر روی طرح پیشنهادی طرف چینی برای ایجاد پارک علم و فناوری جدید که در آن همکاری با شرکت‌های بزرگ چینی یکی از زمینه‌های اصلی آن است اطلاع داد.
شرکت علمی و فناوری فضایی چین طراحی، توسعه، تولید، آزمایش و عرضه انواع مختلفی از ماهواره‌ها فضاپیماها، کاوشگران برای اکتشافات فضایی عمیق، سامانه‌های موشکی استراتژیک و تاکتیکی را بر عهده دارد. این شرکت دارای مراکز تحقیقاتی و تولیدی در پکن، شانگهای، تیانجین، شیان، چنگدو، هنگ کنگ و شنژن است و تصمیم دارد چنین مراکزی جنبه بین‌المللی بدهد و برای ایجاد آن‌ها در کشور‌های مختلف دنیا نیر اقدام کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10571
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها