ناسا اطلاعات ماهواره ای خود را به کسب و کارها می‌دهد

0 660

ناسا ابزار جدیدی توسعه داده است که اطلاعات حجیم ماهواره‌ای را تجمیع و سازماندهی می‌کند تا کسب و کارها به صورت هدفمند از آنها بهره ببرند.
ناسا چندی است که اطلاعات خام ماهواره‌ای خود را به طور گسترده در دسترس گذاشته است. با این حال، در حال حاضر تصمیم به کمک به کسب و کارهای بخش خصوصی از طریق این اطلاعات گرفته است.
ناسا یک ابزار سنجش در اختیار گذاشته است که استفاده از اطلاعات ماهواره‌ها را برای اهداف تجاری، از جمله استفاده در کسب و کارها و همچنین حفاظت و پژوهش تسهیل می‌کند.
این کار، اطلاعات ماهواره‌ای را که در دهها وب‌سایت پراکنده شده است، هماهنگ و کمک می‌کند که پایگاه داده یکپارچه‌ای را فراهم کند. بدین ترتیب که شما مجبور نخواهید بود برای مطالعات اتمسفر به یک وبسایت بروید و برای مطالعه در مورد جنگل‌ها به یک وبسایت دیگر بروید.

این نرم‌افزار که “جعبه ابزار سنجش از دور” (Remote Sensing Toolkit) نام دارد، کاربران را قادر می‌سازد که مرتبط‌ترین داده‌ها را برای تحقیقات و کسب و کار خود جست و جو، تحلیل و استفاده کنند.

نگرانی ناسا این است که استفاده‌های صرفا علمی از این داده‌ها با سیستم جدید کاهش یابد.
ناسا می‌گوید پیش از این مقدار بسیار زیادی از داده (در حد چندین پتابایت) ارائه می‌شد، اما هیچ انباری وجود نداشت که بتوان همه چیزهای مورد نیاز را پیدا کرد.
حال، این ابزار می‌تواند استفاده بیشتر از این داده‌ها را برای همه اهداف فراهم کند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10566
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها