تعویق پروژه فضاپیمای سرنشین دار بویینگ به علت نقص فنی

0 616

سیروس برزو: نمایندگان بوئینگ تغییر در برنامه پرواز اول سفینه فضایی استارلاینر”سی. اس.تی-100″ (CST-100-Starliner) را تایید کردند. این سفینه به عنوان بخشی از برنامه ناو های سرنشیندار آمریکا برای فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی طراحی و ساخته شده است.
در ابتدا، این شرکت قصد داشت سفینه فضایی استارلاینر را برای بررسی کامل سامانه های آن و اطمینان کافی از درستی کارشان به شکل خودکار و  بدون خدمه در ماه اوت پرتاب کند و اولین ماموریت سرنشیندار آن در ماه نوامبر امسال باشد.  اما کار آزمایش های سفینه آنطور که پیش بینی می شد جلو نرفت و با توجه به تجدید نظر فعلی ، پرواز بدون سرنشین”سی. اس.تی-100″ در اوایل سال آینده میلادی صورت خواهد گرفت و اولین ماموریت سرنشین دار به ایستگاه فضایی بین المللی  در اواسط 2019 .  دلیل این تاخیر را شرکت بوئینگ بروز برخی مشکلات فنی در آزمایش موتور موشکی سامانه نجات خدمه در جریان آزمایش، نشت سوخت به علت سوء عملکرد برخی از شیرهای تنظیم اعلام کرد. گرچه تشخیص دلیل بروز نقص فنی تقریبا زمان زیادی نبرد اما متخصصان این شرکت که در حال کار بر روی حل مشکل هستند می گویند رفع این اشکال کوتاه مدت نخواهد بود. 
در حال حاضر مهندسان بوئینگ در حال پیکره بندی سه فروند از سفینه فضایی استارلاینر هستند. اولین فروند برای آزمون کامل سامانه نجات خدمه استفاده می شود که در محوطه آزمایش بوئینگ در نیومکزیکو صورت می گیرد. دومین و سومین سفینه به فضا خواهد رفت. مشخص شده است که اولین سرنشین دار استارلاینر را کریستفر فرگوسن (Christopher Ferguson) – فرمانده آخرین ماموریت شاتل فضایی- که اینک به استخدام بوئینگ درآمده, به عنوان خلبان آزمایشگر این شرکت بر عهده دارد و دو فضانورد ناسا به نام های داگلاس هارلی (Douglas Hurley) و سونیتا ویلیامز (Sunita Williams) او را همراهی می کنند. 
دو شرکت خصوصی دیگر نیز برای بردن فضانوردان ناسا به ایستگاه فضایی بین المللی قرارداد بسته اند اما هنوز بطور دقیق مشخص نیست از چه تاریخی عملا برای  خدمات آماده خواهند شد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10563
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها