1397/05/02

حلقه‌های زحل در شب و روز

ناسا تصویر جدیدی از سیاره زحل منتشر کرده است که در سال ۲۰۱۰ میلادی توسط فضاپیمای کاسینی (Cassini–Huygens) به ثبت رسیده است. در این تصویر، حلقه‌های دور سیاره در طرف روز، به واسطه تابش مستقیم نور خورشید و انعکاس نور از ابرهای این سیاره روشن شده‌اند. از طرفی دیگر، حلقه‌های سیاره در سمت چپ و طرف شب این...
حلقه‌های زحل در شب و روز

از طرفی دیگر، حلقه‌های سیاره در سمت چپ و طرف شب این سیاره، درخشان شده‌اند تا ویژگی‌های این حلقه‌ها با وضوح بیشتری نشان داده شود.
فضاپیمای کاسینی یکی از برنامه‌های قدیمی ناسا برای مطالعه زحل و قمرهای آن است.
این فضاپیما برای اولین بار در سال ۱۹۹۷ میلادی راه‌اندازی شد و ماموریت آن در ۱۵ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی، پایان یافت.
ناسا در آن زمان برای جلوگیری از برخورد کنترل نشده این کاوشگر با قمرهای زحل، و احتمال آلودگی یا نابودی هرگونه زیست فرازمینی در آن‌ها، تصمیم گرفت که این فضاپیما به درون جو زحل سقوط کند و بخشی از آن شود.
با نابودی کاسینی و دریافت آخرین اطلاعات فرستاده شده از این کاوشگر ، مأموریت آن پایان یافت.

عکس و فیلم و اینفوگرافیک |