1394/10/10

هواپیماهای جدید به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور افزوده می‌شود

مسعود قاسمی نائب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه نخستین‌ نقطه‌ای که از سوی دشمنان مورد تحریم قرار گرفت، بخش هوا و فضا بود چراکه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: تحریم در صنعت سبب می‌شود به اجبار به توان داخلی تکیه شود و باور کنیم که برخی کارها را خودمان می‌توانیم انجام دهیم...
هواپیماهای جدید به ناوگان حمل و نقل هوایی کشور افزوده می‌شود

مسعود قاسمی نائب رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه نخستین‌ نقطه‌ای که از سوی دشمنان مورد تحریم قرار گرفت، بخش هوا و فضا بود چراکه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: تحریم در صنعت سبب می‌شود به اجبار به توان داخلی تکیه شود و باور کنیم که برخی کارها را خودمان می‌توانیم انجام دهیم که این امر در بخش ماهواره‌ها، تامین و نگهداری هواپیماهای پهن‌پیکر در کشور از دستاوردهای دوران تحریم محسوب می‌شود.

داخلی |

نظر شما

پربازدیدکننده ترین خبر

گرفتاری‌های سیاسی برای ماهواره‌بر ایرانی

ماهواره‌بر ایرانی بالاخره بعد از ماه‌ها انتظار برای پرتاب ماهواره‌‌ دانشگاه امیرکبیر از سوی عالی‌ترین مقامات کشور مجوز پرتاب گرفت. خبری که صرف نظر از موفقیت یا عدم موفقیت در پرتاب، دنیای سیاست را در ابعاد بین‌المللی تکان داد اما در دنیای فناوری شاید بیش از یک خبر پرتاب ناموفق ماهواره‌ سبک به مدار نزدیک‌ به زمین نبود اتفاقی که برای کشورهای نوظهور فضایی چندان هم غیر طبیعی نیست. با وجود آنکه تنها ۲۵ کشور به همراه اتحادیه اروپا توانایی پرتاب‌های فضایی را دارند، پرتاب ماهواره‌بر، امری متداول است که امروزه نه تنها دولت‌ها بلکه شرکت‌های خصوصی نیز آن را انجام می‌دهند. علاقه سرمایه‌داران به منظومه‌های پرتعداد ماهواره‌های کوچک نیز باعث شده تا هر روز بر تعداد پرتاب‌های فضایی اضافه شود. به همین دلیل اخبار پرتاب ماهواره‌بر در حال از دست دادن جذابیت خود برای رسانه‌هاست. با این وجود پرتاب ماهواره‌بر ایرانی همیشه به صدر اخبار داغ جهان راه پیدا می‌کند چرا که موضوع ماهواره‌بر ایرانی به یک میدان نبرد سیاسی در سطح جهانی تبدیل شده است که به اقتضا حال و روز دنیای سیاست برخوردهای متفاوتی از سوی دولت‌ها با این موضوع صورت می‌گیرد.