انتخاب مدیرعامل یک موسسه دانش‌بنیان فضایی به عنوان مدیر نمونه

0 1,365

در همایش تجلیل از یکصد مدیر شایسته ملی که با حضور صاحب‌نظران و مدیران دستگاه‌های مختلف اداری، اجرایی، مراکز صنعتی، تولیدی و اقتصادی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با رای هیئت داوران و کمیته ارزیابی عملکرد مدیران، مهندس سید یاسر محسنی زنوزی، مدیرعامل موسسه سنجش از دور بصیر به عنوان مدیر شایسته ملی در سال ۱۳۹۷ انتخاب شد.

از دیگر دستاوردهای موسسه سنجش از دور بصیر در این همایش می­توان به دریافت نشان مدیر شایسته ملی، عضویت در بنیاد چهره ­های ماندگار، دریافت کارت کارآفرینی، دریافت تندیس زرین مدیر شایسته ملی، دریافت اعتبارنامه زرین مدیر شایسته ملی از مرکز پژوهش و آموزش مدیریت ایران و دریافت لوح برند شایسته ایرانی اشاره کرد.

گفتنی است کنگره تجلیل از نخبگان مدیریت ایران، پس از انجام ممیزی و احراز صلاحیت، بیست تیرماه جاری در مرکز همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. در کنگره تجلیل از یکصد مدیر شایسته که با حضور مسئولان عالی‌­رتبه کشوری، مدیران گروه متخصصین ایران، بنیاد چهره­‌های ماندگار ایران و نیز تعدادی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، کارآفرینی، توسعه، ابتکار و خلاقیت و نیز سابقه عملکرد، از شاخص­‌های انتخاب مدیر شایسته بود. در این مراسم، گروه متخصصین ایران، مدال مدیر شایسته را به همراه گواهینامه مدیر شایسته به رسم یادبود به منتخبان اعطاء کرد.

گفتنی است موسسه سنجش از دور بصیر در سال ۱۳۷۸ با احداث اولین ایستگاه گیرنده تصاویر ماهواره‌ای در کشور تاسیس شد. هدف از راه­‌اندازی این موسسه، توسعه علوم نوین، انتقال دانش فنی و مشاوره علمی در حوزه‌هایی نظیر سنجش از دور، سیستم‌های اطلاعات مکانی، محیط‌ زیست و ژئوفیزیک (زلزله­ شناسی و مهندسی زلزله، هواشناسی و اکتشاف منابع زیرزمینی) در کشور بود. این موسسه در طول دو دهه فعالیت خود تلاش می­‌کند با به کارگیری مجموعه‌ای از متخصصان جوان و باانگیزه جهت پژوهش، انتقال تکنولوژی‌های نوین و انتقال دانش فنی در حوزه‌های فعالیت خود و نیز برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی، شریکی مطئمن و خبره برای صاحبان صنایع و مدیران، محققان، پژوهشگران و مشتریان باشد. فعالیت این موسسه دانش­ بنیان، بیشتر در حوزه کاربردها و خدمات فضایی است و هم اکنون نیز عضو اتحادیه و انجمن نقشه ­برداران ایران است و در حوزه ماهواره و خدمات فضایی فعالیت می‌کند. آموزش و پژوهش، تهیه و فروش تصاویر، فتوگرامتری، سنجش از دور و سیستم اطلاعات مکانی، از جمله مهم­‌ترین زمینه­‌های فعالیت این شرکت دانش­ بنیان است. موسسه بصیر اولین عضو بخش خصوصی ایران در جامعه بین‌المللی فتوگرامتری و سنجش از دور است. موسسه دانش ­بنیان بصیر تاکنون سه محصول ارائه کرده است و تحت حمایت معاونت علمی ریاست­ جمهوری فعالیت می‌کند.

از آنجا که موسسه بصیر، موسسه‌­ای علمی پژوهشی و دانش­ بنیان در حوزه فضایی است، می‌توان این موفقیت را موفقیت و دستاورد همه فعالان حوزه فضایی کشور و افتخاری برای اتحادیه و صنعت فضایی کشور محسوب کرد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10424
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها