عملیاتی شدن ماهواره طوفان یاب ناسا در سال ۲۰۱۹

0 546

ماهواره طوفان یاب ناسا مجهز به سامانه سیگنس  (Cygnss) سال آینده میلادی در مدار قرارگرفته و عملیاتی می‌شود.
ناسا در حال آزمایش روی سامانه جدید متشکل از ۸ ماهواره کوچک است تا بتواند طوفان‌های مرگبار را قبل از وقوع، شناسایی کند.
فناوری فعلی توانایی دقیق سنجش را ندارد اما سامانه جدید ناوبری جهانی ماهواره‌ای موسوم به سامانه ماهواره‌ای ناوبری جهانی سیکلون (Cyclone Global Navigation Satellite System) می‌تواند شکاف موجود را پر کند و به دانشمندان کمک کند تا با پیش‌بینی درست طوفان، مردم را از وقوع خطر آگاه ساخته و از آن‌ها بخواهند قبل از طوفان خانه‌های خود را به‌سوی مکان‌های امن ترک کنند.
دانش ردیابی طوفان به‌شدت به اطلاعات مربوط به شرایط پیرامون آن،پیش‌بینی قدرت و شدت طوفان و اینکه انرژی از کجا می‌آید و چه اتفاقی می‌افتد؛ وابسته است.
سامانه ۱۵۷ میلیون دلاری سیگنس برای اندازه‌گیری بادهای سطحی داخل طوفان و نزدیک هسته داخلی طوفان طراحی‌شده است. سامانه مدار پایین در لبه چشم طوفان، جایی که بیشترین قدرت تولید می‌شود، تمرکز می‌یابد. اغلب سامانه‌های ماهواره‌ای موجود به دلیل بارش‌های سنگین که در اطراف چشم طوفان رخ می‌دهد، قادر به انجام‌وظیفه نیستند. هر سامانه تعریف‌شده به وزن ۲۴ کیلوگرم و به طول ۱.۵ متر از طریق سیگنال جی‌پی‌اس که روی سطح اقیانوس منعکس می‌شود، به چشم طوفان نفوذ کرده و عملیات تعریف‌شده برای اندازه‌گیری شدت و قدرت طوفان را انجام می‌دهد.

منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10186
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها