آخرین خبر

روسیه علیه استارلینک در نبرد اوکراین

تحلیلگران گزارش می‌دهند که روسیه در تلاش است تا دسترسی اوکراین به ماهواره‌های استارلینک شرکت اسپیس‌ایکس را قطع کند.

فیلم و عکس

۸ تصویر خیره‌کننده فضایی

از رژه کیهانی در رنگارنگ‌ترین تصاویر کیهان که تاکنون ثبت شده است، تا سطح سوزان یک قمر به شدت آتش‌فشانی، در سال 2023 شاهد ثبت تصاویر فضایی زیبا و باشکوهی بودیم. در اینجا هشت مورد از این عکس‌های فضایی بسیار جذاب را خواهید دید.

دیدگاه

گذر از طولانی‌ترین شب سال

امسال ساعت ۶:۵۷ جمعه ۱دی به وقت ایران، با رسیدن خورشید به نقطه‌ای که انقلاب زمستانی می‌نامند، فصل زمستان آغاز می‌شود. انقلاب زمستانی آغاز زمستان و کوتاه‌ترین روز سال است.
آسمان نمای اصفهان عجیب کالا خرید آنلاین تلسکوپ خرید آنلاین قاب گوشی خرید آنلاین کتاب های نجومی خرید آنلاین کیف با طرح فضا خرید آنلاین لباس با طرح فضا  خرید آنلاین لوازم تحریر با طرح فضا

کانال

موضوع داغ

آخرین اخبار

میلیون‌ها نفر خورشید گرفتگی کامل ۸آوریل را تماشا کردند

یک خورشید گرفتگی کامل که بیش از چهار دقیقه طول کشید، دوشنبه ۸آوریل در آمریکای شمالی رخ داد و میلیون‌ها نفر را در این بخش از کره زمین به سمت آسمان خیره کرد.

اسپیس‌ایکس ظرفیت لیزر استارلینک را آشکار می‌کند

شرکت اسپیس‌ایکس اکنون یک ابر صورت فلکی متشکل از ۵۴۰۰ ماهواره استارلینک در مدار دارد که برخی از آن‌ها فضاپیمای نسخه ۲ با پیوندهای لیزری پیچیده و پیوندهای بین ماهواره‌ای بسیار سریع هستند.

سرمایه‌گذاری میلیون دلاری استرالیا برای ارائه‌ خدمات در مدار

شرکت استرالیایی اسمارت‌ست، از سرمایه‌گذاری ۲.۳ میلیون دلاری برای تحقیقات به منظور تقویت قابلیت‌های این کشور در خدمات، مونتاژ و ساخت در مدار خبر داد.

تصویر تلسکوپ فضایی هرشل از حفره لاکمن

حفره لاکمن پنجره‌ای به نسبت باز به روی اجرام دور است که آن را به منطقه‌ای جذاب از آسمان برای بررسی‌ های نجوم رصدی تبدیل می‌کند.

جیمز وب سرخ‌ترین سیاه‌چاله کلان‌جرم را در جهان آغازین کشف کرد

تلسکوپ فضایی جیمز وب، سیاه‌چاله‌ای کلان‌جرم با ۴۰ میلیون برابر جرم خورشید را در بازه‌ ۷۰۰ میلیون سال پس از بیگ‌بنگ کشف کرد.

اکسیژن «اروپا» خیلی کم است

ماموریت «جونو» ناسا، محاسبات جدیدی را در مورد اکسیژن تولیدشده در قمر «اروپا» انجام داده و میزان اکسیژن را کمتر از نتیجه پژوهش‌های پیشین برآورد کرده است.

مقالات آموزشی

ابرماه کامل چیست؟

کلمه اَبَرماه شاید باعث شود فکر کنید با یک ماه غیرعادی مواجهید یا از خود بپرسید آیا پدیده ابرماه از یک ماه معمولی بزرگ‌تر است یا شاید با خود فکر می‌کنید ابرماه قدرت‌های عجیبی دارد؟

معرفی رشته مهندسی هوافضا+بازار کار، استخدام و درآمد

مهندسی هوافضا رشته اصلی مهندسی در حوزه‌هایی به شمار می‌رود که با طراحی، توسعه، آزمایش و تولید هواپیما، فضاپیما و نیز سامانه‌‌ها و تجهیزات مرتبط با آن‌ها سروکار دارند.
ادامه مطلب ...

شهاب سنگ چیست و چگونه می‌توان آن را تشخیص داد؟

شهاب سنگ چه خواصی دارد، چگونه می‌توان آن‌ها را تشخیص داد و معمولا در کجا یافت می‌شوند؟ درباره قیمت شهابسنگ و نحوه فروش آن چه می‌دانید؟

معرفی کامل سیاره زمین و حقایق شگفت‌انگیز آن

سیاره زمین چیست و چگونه شکل گرفته است؟ در این مقاله با خصوصیات و هر آنچه باید درباره کره زمین بدانید، آشنا می‌شوید.

صورت فلکی چیست؟+معرفی صورت‌های فلکی مشهور

صورت فلکی (صورتواره) چیست و چند صورت فلکی داریم؟ صور فلکی معروف کدامند و پهناورترین صورت فلکی چه نام دارد؟

نیروی گرانش یا جاذبه چیست؟+مفاهیم به زبان ساده

نیروی گرانش یا جاذبه چیست؟ گرانش زمین، ماه و سیاره‌های دیگر چگونه است؟ درباره گرانش کوانتومی و جاذبه مصنوعی چه می‌دانید؟

وارد بحث شوید